شمار قابل توجهی از بازیگران سریال امنیتی اخیر شبکه یک، چهره‌هایی آشنا در این ژانر به شمار می‌آیند.

سریال

به گزارش همشهری آنلاین، مجموعه تلویزیونی «رخنه» که اوایل تیر با پخش قسمت سی و دوم به پایان رسید، به عنوان جدیدترین سریال امنیتی صداوسیما، یادآور ژانری است که در تلویزیون مخاطب قابل توجهی را به خود جلب می‌کند.

نکته قابل توجه آنکه سازندگان این سریال یک بار دیگر از گروه بازیگرانی استفاده کردند که اغلب آنان پیش از این در سریال‌های مشابه حضور یافته بودند.

علیرام نورایی یکی از هنرپیشه‌های این اثر که پیش از «رخنه»، مجموعه «هفت سر اژدها» را روی آنتن داشت، حالا با ۶ حضور در مجموعه‌های تلویزیونی در ژانر جاسوسی، به تنهایی رکورددار است. او البته در بعضی آثار مانند «هفت سر اژدها» و «محرمانه» نقش مأمور امنیتی و در برخی دیگر مثل «رخنه» و «سارق روح» نقش‌های دیگری ایفا کرده است.

بعد از نورایی، در رتبه دوم بازیگران پرتکرار این دست آثار، علیرضا جلالی‌تبار و سپیده خداوردی دیده می‌شوند که با پنج حضور در ۶ سال اخیر، چهره‌های آشنا در سریال‌های امنیتی به شمار می‌آیند و هر دو در «رخنه» بازی کردند. جلالی‌تبار که در این اثر نقش یک مأمور امنیتی را ایفا می‌کند، پیشتر در «محرمانه»، «سرجوخه»، «ترور خاموش» و «سارق روح» نیز حاضر شده بود و خداوردی که نقش یک دانشمند موشکی را بازی می‌کند، پیش از این در آثاری چون «صبح آخرین روز»، «خانه امن»، «شاهرگ» و «ترور خاموش» حضور داشت.

چهارمین هنرپیشه آشنای محصولات جاسوسی تلویزیون، فرهاد قائمیان است که نشان درجه یک هنری گرفت. او با حضور در «بازپرس»، «گاندو»، «ترور» و «محرمانه» کارنامه‌ای پروپیمان در این آثار دارد؛ هرچند در سریال «رخنه» شاهد حضور او نبودیم.

رحیم نوروزی، جعفر دهقان، آرش آصفی، سوگل طهماسبی و کمند امیرسلیمانی پنج بازیگر دیگری نیز که پیش از این تجربه سه حضور در این قبیل سریال‌ها را داشتند، در «رخنه» مقابل دوربین نرفتند.

با این حال خسرو شهراز بعد از حضور در دو فصل مجموعه «گاندو» که باعث شناخته شدن او برای مخاطب بود، با «رخنه» دومین یا به تعبیری سومین تجربه خود را در این ژانر از سر گذراند و ایوب آقاخانی، شهین تسلیمی، نیلوفر شهیدی و بهرام ابراهیمی که پیشتر هرکدام یک بار در سریال‌های جاسوسی حاضر شدند، با «رخنه» این دست آثار را در کارنامه خود به عدد دو رساندند.

اگرچه علت استفاده سازندگان سریال‌های جاسوسی از چهره‌های تکراری روشن نیست، اما این هشدار را هم به ذهن متبادر می‌کند که در صورت تداوم این رویه، مانند برخی ژانرهای دیگر شاهد تکراری شدن آثاری از این گونه خواهیم بود که احتمال کاهش اقبال عمومی را هم در پی دارد.

نکته جالب آنکه تلویزیون مدت‌هاست مجموعه «ضد» ساخته ابراهیم شیبانی را آماده پخش دارد که همچنان پخش آن بلاتکلیف است. در این سریال گروه بازیگری متفاوتی شامل حسام منظور، بهاره کیان‌افشار، اکبر زنجانپور، سعید چنگیزیان، آرش ظلی‌پور و مرتضی اسماعیل کاشی حاضرند که پیش از این سابقه‌ای در سریال‌های امنیتی رسانه ملی ندارند.

کد خبر 866578
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    ژن خوب